Jij kunt slim ondernemen met RFID-kaarten. Van efficiënte toegangscontrole tot je contactgegevens delen. Doe inspiratie op.
Bijna iedereen kent inmiddels RFID kaarten. Hoewel de naam je misschien niets zegt, is de kans groot dat je er een in je handen gehad hebt. Bijvoorbeeld een OV-chipkaart bevat een RFID chip om het scannen mogelijk te maken. Doordat rfid kaarten contactloos werken, is inchecken snel en makkelijk. Als ondernemer zou je ook na kunnen denken over het inzetten van RFID kaarten voor je bedrijf. Wat voor toepassingen mogelijk zijn, lees je in dit artikel.
RFID kaart voor toegangscontrole
Het beste voorbeeld van een RFID kaart is de toegangskaart met RFID chip! Je kunt zelf dit soort kaarten laten maken. Denk aan een kaart voor medewerkers om hen toegang tot het bedrijf of tot een bepaalde ruimte te verlenen. Of toegangskaarten voor evenementen laten maken, die bezoekers kunnen gebruiken. Eventueel kan een RFID chip ook in een polsbandje verwerkt worden. Zo wordt inchecken wel heel makkelijk. Ideaal voor zwembaden, sauna’s en andere ruimtes waar bezoekers zonder moeite naar binnen moeten kunnen.
RFID visitekaartje scannen
Het visitekaartje niet meer van deze tijd? Dat is zeker niet zo! Een RFID visitekaartje biedt de mogelijkheid om met de telefoon contactgegevens te scannen. Je kunt bijvoorbeeld een profielpagina tonen waar alle gegevens op staan en het contact snel en makkelijk toegevoegd kan worden. Overigens hoef je het visitekaartje hierdoor niet weg te geven, je pakt gewoon telkens je premium business card voor de persoon om te scannen. De kosten in aanschaf van een RFID visitekaart zijn hoger dan die van een papieren kaartje, maar doordat je deze talloze keren gebruikt, kun je uiteindelijk toch besparen.
Makkelijk informatie bieden
Een derde methode die genoemd moet worden, is om makkelijk bezoekers meer informatie te bieden. Denk aan een museum, waar men op een makkelijke manier alle informatie over een werk in de telefoon kan openen. Of een winkel met webshop, waarbij bij bepaalde producten die niet in de winkel op voorraad zijn, gemakkelijk de webshop geopend kan worden. Kortom, mogelijkheden genoeg. Het is nu alleen de vraag hoe jijzelf dit als ondernemer voor je eigen bedrijf in kunt zetten.